Zkratkou na Balaton | Igen část 2.

V Budapešti jsem nešla k parlamentu ani na hrad, šla jsem na lečo. lecoPak jsme vyrazily k Balatonu a nenechaly se rozhodit ani cedulí ohlašující odbočku na Košice. Že jedeme špatným směrem nám došlo až po hodině, a tak jsme se pokorně vrátily do páteční zácpy hlavního města a na Balaton dorazily se tříhodinovým zpožděním. Orientace schopným lidem to trvá sotva hodinu. IMG_9795

IMG_9811Ubytovali nás u trati v penzionu pro cyklisty, asi proto, že nám to trvalo tak dlouho, jako bychom jely na kole. Říkali, že tam vlaky nejezdí. Lhali. Vlaky jezdily. Celou noc a dost hlučely. Ráno jsme přes ty koleje podupaly cestou vyběhat svou frustraci podél jezera. O 8 kilometrů později bych se tím vlakem byla klidně svezla zpátky na ubykaci, ale zrovna nejel. IMG_9813

IMG_9803Dopoledne jsme se přesunuly na výběžek Tihany, kde mají každou sobotu trh. A jakej! Daly jsme si langoš, levandulovou limonádu a koupily paprikovou klobásu jako suvenýr. Odpoledne jsme věnovaly průzkumu okolí s postranním úmyslem najít si bydlení mimo železnici. Vlevo levandule, vpravo paprika a pláže podél silnice poseté lidmi jako na Bibione. Obešly jsme několik zimmer, které nebyly frei, jak hlásily ručně malované cedule a šly surfovat. Na internetu. Našly jsme si Vilu Alexander. Klidné, že máme o nocleh postaráno, jsme se vetřely na travnatou pláž privátního yacht klubu a zavázaly si plavky na lodní uzel, abychom zapadly. IMG_9861

U Alexandra na nás večer čekaly následující předměty a atributy: pravá došková střecha, terasa s výhledem na jezero a v tropickém vedru nedocenitelný bazén. Tlusté kamenné stěny místo klimatizace a ve sprše postranní masážní trysky. Navíc 2 pekingští palácoví psíci, z nichž jeden měl jen jedno oko. IMG_9892

IMG_9899Celé městečko je v podstatě skanzen plný levandule, petúnii, keramických džbánů na dřevěných plotech a turistických atrakcí. V restauraci, kde jsme večeřely hrála živá kapela. Hráli tak dobře, že jsme jim daly dýško a dostaly cedéčko. Po první noci v autobuse, druhé noci u trati, to do třetice bylo všechno nejlepší.